جواب فعالیت صفحه 92 ریاضی و آمار 1 دهم انسانی

جواب فعالیت ریاضی و آمار 1 دهم انسانی

حتماً بر روی قوطی ها یا پاکت های مواد غذایی یا بهداشتی اعدادی به صورت زیر مشاهده کرده اید. به نظر شما هر یک از این اعداد چه چیزی را نشان می دهند؟
250±10 گرم

جواب فعالیت صفحه 92 ریاضی و آمار 1 دهم انسانی

عدد 250 وزن خالص مادهٔ غذایی است که قرار است به دست مصرف کننده برسد؛ ولی معمولاً این چنین نیست. کمی خطا اجتناب ناپذیر است. این خطا چقدر است و آن را چگونه محاسبه کنیم؟ اگر وزن و انحراف معیار تعداد زیادی از محتوای پاکت ها یا قوطی های یک تولیدی را محاسبه کنیم، دو برابر آن عدد 10 است؛ یعنی عدد 10 دو برابر انحراف معیار مواد غذایی در بسته بندی های مختلف است. به عبارت دقیق تر اگر ما 100 قوطی حاوی این مادهٔ غذایی را وزن کنیم، انتظار داریم حداقل 96 تا از آنها وزنی بین 240 و 260 گرم داشته باشند. درج چنین اعدادی بر روی کالاها از الزامات استاندارد هر کشوری است. چگونه به عدد 96 رسیده اند؟

___________________________________

دانلود گام به گام ریاضی و آمار 1 (انسانی و معارف)

بر اساس چاپ کتاب سال سالتحصیلی جدید

پاسخ جواب فعالیت صفحه 92 ریاضی و آمار دهم انسانی - دانلود گام به گام ریاضی و آمار 1 انسانی - دانلود گام به گام ریاضی و آمار 1 انسانی و معارف اسلامی - دانلود گام به گام ریاضی و آمار 1 دهم انسانی - پاسخ تمرینات ریاضی و آمار 1 انسانی و معارف اسلامی - گام به گام ریاضی و آمار 1 انسانی و معارف اسلامی - گام به گام ریاضی و آمار 1 انسانی چاپ جدید - گام به گام ریاضی و آمار 1 دهم انسانی - گام به گام ریاضی و آمار دهم انسانی تمامی فصل ها